“Konon pengerusi kem tahfiz”“ – Netizen Terkejut Lepas bongkar Gambar Lama Lelaki Ulas Isu Pendakwah tempoh hari..

Belum reda isu seorang pendakwah bebas didakwa mergol remaja perempuan berusia 14 tahun, muncul isu baru apabila seorang lelaki dipercayai ‘pengerusi kem tahfiz’ yang menjadikan perkara tersebut sebagai satu bentuk gurauan.

Ulas isu pendakwah

Hantaran yang dibuat di laman Facebook miliknya telah tular kerana disifatkan sebagai satu bentuk sexsual grooming apabila mengatakan mungkin remaja perempuan tersebut yang mergol pendakwah berkenaan.

Netizen korek gambar lama

Kenyataan yang dibuat olehnya mencetuskan perdebatan umum dan rata-rata warganet berang dengan apa yang ditulis kerana dilihat memperlekehkan mangsa yang masih dibawah umur.

Susulan daripada itu, pengguna media sosial Malaysia yang terkenal dengan ‘kecekapan’ mencari tahu tentang butiran individu yang membuat onar telah berkongsi gambar-gambar lama yang dikatakan milik lelaki terbabit dengan memperlihatkan perilaku sebenar lelaki tersebut.

Pernah juga tweet yang bukan2

Tak hanya itu, ada juga netizen yang sempat berkongsi tangkapan layar ciapan yang pernah dibuat individu tersebut di laman Twitter menjurus kepada tindakan yang tidak senonoh.

Macam2 hal!

Menjengah ke ruangan komen, kebanyakan warganet berasa jijik dengan tindakan lelaki itu. Mana tidaknya, kenyataan jelek yang dibuat tempoh hari sahaja telah membuatkan orang berasa geram apatah lagi setelah melihat gambar-gambar yang berjaya dikorek netizen di media sosial miliknya.

Apalah yang difikir dalam otaknya

Komen pun dah menjijikan

Netizen kalau dah ‘korek’ memang payah la

Sangka baik jela, mungkin gambar lama

Walau bagaimanapun, kesahihan gambar tersebut tidak dapat dipastikan kerana ia adalah ciapan yang dibuat oleh netizen di laman Twitter.

Lelaki minta maaf, akui silap ‘tumpang’ komen isu pendakwah rgol gadis di FB
Isu berkenaan seorang pendakwah bebas didakwa merogol seorang gadis bawah umur telah tular di media sosial apabila berita penangkapannya diuar-uarkan media.

Hal tersebut sudah tentu menjadi perbincangan umum apabila ada sahaja netizen yang mengambil peluang untuk mengulas isu tersebut dengan kefahaman sendiri.

Tak sangka ada yang jadikan perkara ni gurauan

Dalam satu perkongsian yang tular di laman Twitter, seorang lelaki yang dikatakan ‘pengerusi kem tahfiz’ telah teruk dikecam warganet kerana mengeluarkan kenyataan jelek mengatakan mungkin pendakwah tersebut yang dirgol oleh remaja 14 tahun itu.

“Ibarat kereta baru keluar kilang”

Perkongsian yang dibuat di laman Facebook miliknya mendapat respon daripada pengguna media sosial lain di mana ada yang ‘sama naik’ menjadikan isu jnayah itu sebagai satu gurauan.

Minta maaf atas keterlnjuran komen

Sedar akan keterlanjurannya meninggalkan komen berbentuk gangguan seksual, lelaki yang berbalas-balas komen dengan ‘pengerusi kem tahfiz’ itu telah membuat permohonan maaf di laman Facebooknya dengan merasakan tindakan yang dilakukan adalah salah.

Dalam penjelasannya, dia mengatakan komen yang dibuat sekadar mahu bergurau sahaja dengan kenalan Facebook dan tanpa sedar apa yang ditulis menjurus kepada sexual grooming.

Sama sekali tiada niat memperlekehkan mangsa

Dia dengan rendah hati mengakui kesilapan tersebut dan berharap pelaku kepada jnayah yang dilporkan diadili dan menerima hkuman selayaknya.

Dalam pada itu, dia memohon agar orang ramai dapat mendoakan dirinya menjadi insan lebih baik dan menjadikan apa yang berlaku sebagai pengajaran bersama.

Terdahulu, seorang remaja perempuan berusia 14 tahun telah membuat lporan plis apabila mendakwa menjadi mangsa rgol oleh seorang pendakwah bebas.

Menerusi laporan berita, sepanjang perkenalan mereka yang bermula pada Mei 2021, sudah 4 kali mereka melakukan hubungan intm.

Sumber: Twitter @lady_bugg11, @lisahadeeja, @putrakorn, Twitter @YeopAmirul1648, Facebook , OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *