“I tengah nak berubah, I nak jadi baik” – Shuk merayu kepada Sera supaya pertahankan rumah tangga, Sekali Ini Jawapan Sera buat Shuk..

Petaling Jaya – “Aku bukan j.odohnya. Aku titipkan dia, lanjutkan perjuanganku, semoga dipermudahkan segalanya”.

Demikian luahan pelawak Shuk Sahar menerusi video yang dimuat naik di laman sosial seperti berada di sebuah m.ahkamah bersama peguam pagi ini.

Mengenakan kemeja hitam dan bersongkok, video itu seolah-olah memberi bayangan terkini tentang status rumah tangganya dengan isteri, Rossa Sera yang sedang berg.olak.

Bagaimana pun usaha untuk mendapatkan Shuk tidak berjaya apabila mesej dan panggilan tidak dijawab. Pasangan itu buat masa ini belum memberikan kata p.utus mengenai status rumah tangga mereka yang menjadi persoalan umum.

Selepas ke mahkamah semalam,
Sera juga ada muatnaik perbualan dengan Shuk.

Ruangan komen dibanjiri dengan kata-kata netizen mempersoalkan ti.ndakan pelawak dan pengacara itu yang c.urang terhadap Sera.

Pilihan di tangan kau Syuk, bukan Serra, kau ada pilihan untuk setia, untuk diberi dan dibuka rezeki seluasnya, tempat melampias n.afsu yg halal.

Tak nak komen apa-apa t.akut jadi kat diri sendiri yang penting doakan baik baik semoga Allah permudahkan urusan kita jangan kita mudah menilai.

Macam se.dih pula tengok kau dik. Sayangnya isteri dia cantik. Jodoh, ajal ketentuan ilahi. Semoga kau akan menjadi insan yang lebih baik dik.

“Bersyukur la dengan setiap nikmat rezeki yang Allah bagi. Bila dia nak ambil semula sekelip mata saja semua boleh hilang. Terus kuat dan belajar dari kes.ilapan,” komen beberapa netizen.

Rossa muncul menerusi program MeleTOP menjelaskan hubungan mereka sudah menemui noktah dan sudah mengambil keputusan terbaik untuk kedua-dua belah pihak, pada Selasa lalu.

Kami masih berhubung tetapi hanya kerana anak-anak sahaja.Kami juga sudah berbincang untuk mengambil keputusan terbaik untuk masa depan.

Sampai satu tahap saya rasa tidak boleh maafkan dia lagi kerana itu hanya akan menya.kiti diri sendiri. Bagaimana saya hendak bahagiakan orang lain kalau saya sendiri disa.kiti. Cukuplah sampai di situ sahaja, mungkin saya tidak mampu bahagiakan dia,” katanya.

Reaksi Terbaru dari Rossa

“Take care Shuk, jaga diri baik-baik” Sera

Belum Start Cakap Lagi Dah Menangis, Uyaina Pun Sebak Tengok Sera Dekat MeleTOP
Minggu lalu kemarahan netizen terhadap seorang pelawak ini iaitu Shuk Sahar kembali memuncak selepas menonton sedutan klip temuramahnya bersama Pak Nil dalam rancangan ‘Hard to Heart‘. Malah semenjak isu perselingkuhan itu selebriti tersebut boleh dikatakan kehilangan satu persatu termasuklah pekerjaan, rakan-rakan serta keluarga.

Cukup sampai sini je, sebab mungkin Sera tak mampu nak bahagiakan dia

Kalau itu luahan dan cerita dari sebelah Shuk, namun semalam cukup mengejutkan apabila produksi rancangan ‘MeleTOP’ tampilkan pula si isteri iaitu Rossalennah Natassyiah Asshaferah atau Rossa Sera.

Walau bagaimanapun, baru sahaja hendak melangkah masuk wanita itu jelas tidak dapat menahan rasa sebak sehingga perlu ditenangkan oleh pengacara Nabil Ahmad dan juga Uyaina Arshad. Jelasnya dengan nada tersekat-sekat, kemaafan yang diberi kepada suami sebelum ini ibarat menyakiti hatinya sendiri sehingga tidak mampu lagi bertahan.

Sera tak pernah nak salahkan dia apa-apa…Sera yakin bukan senang juga dia nak lalui semua tu

Dalam pada itu, Sera akui kini punca kekuatannya untuk teruskan hidup dan hadapi semua ini adalah semata-mata kerana anak-anak serta mak ayah. Malah dia juga enggan meletakkan kesalahan 100 peratus ke atas Shuk selain akur itu adalah ujian untuknya juga sebagai seorang suami. Sehingga ke harini, ibu kepada dua anak itu masih lagi menyokong dan berikan kata-kata semangat kepada artis lelaki berkenaan.

Tengok muka Nabil macam “Ya Allah hai..dalam hati kau ni Shuk, geram je dengan perangai kau”

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut sama sebak melihat kehadiran Sera dalam rancangan tersebut. Dalam pada itu, ramai yang merasakan wanita itu seorang yang cukup tabah kerana masih lagi mampu memaafkan si suami meskipun berat.

Terdahulu, Sera atau Rossalennah Natassyiah Asshaferah sebelum ini pernah mend.edahkan sudah memfailkan c.erai terhadap Shuk pada November tahun lalu.

Pasangan berkenaan mendirikan rumah tangga pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Nur Qurratu Ain, 5 dan Nur Assyifatu Aimi, 2 tahun.

Kredit : HM/IG

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *