“Gelar diri bomoh diraja” Pemuda Ini pucat bila Disoal Tok singa pasal….

Setelah sekian lama menanggung derita penyakit ‘misterinya’, pendakwah bebas, Dato’ Ustaz Kazim Elias memberitahu bahawa terdapat beberapa pihak termasuk Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) ingin membantunya.

Semua pakar kata sakit kulit biasa
Menurutnya, pakar dari Institusi Penyelidikan Perubatan, KKM telah datang bertemunya dan beliau dijadualkan bertemu dengan pakar patologi kulit dari Universiti Putra Malaysia pada Khamis.

“Mereka akan buat biopsi untuk kenal pasti jenis penyakit saya dan kaji apa sebenarnya yang berlaku. Sebelum ini saya sudah berjumpa dengan lapan doktor pakar dan pakar kulit menyatakan hanya sakit kulit biasa dan akan hilang apabila pakai krim.”

“Tetapi sehingga sekarang sakit saya tidak sembuh. Mereka mengikuti perkembangan saya dan ambil keputusan untuk bantu dengan membuat biopsi untuk kenal pasti penyakit ini.”

-Kazim Elias-

Syukur ramai sudi bantu
Beliau luah syukur atas bantuan yang dihulurkan, bukan sahaja dari kalangan pakar tetapi juga persatuan doktor tetapi juga secara individu.

“Saya bersyukur kerana ada pihak yang tampil membantu pada saat saya terbuka untuk berkongsi sakit yang saya deritai selama ini.”
Upah bomoh sampai 30k, Ustaz cerita pengalaman disihir paling kuat..

Pendakwah bebas terkenal, Datuk Mohd. Kazim Elias mendedahkan seramai enam individu telah tampil bersemuka dengannya dan turut memohon maaf kerana telah menyihirnya selama ini.

Menerusi sebuah temu bual esklusif yang disiarkan secara langsung di Facebook Kosmo pada Selasa, Ustaz Kazim berkata dia telah menanggung derita akibat perbuatan sihir sejak tahun 1997, namun sehingga kini hanya enam individu yang tampil meminta maaf kepadanya.

“Yang mula-mula dua, suami isteri, kemudian tiga orang lelaki semua. Kemudian yang terbaharu, seorang,” katanya.

Dalam pada itu, Ustaz Kazim beritahu ada dalam kalangan mereka yang meluahkan kata-kata maaf dalam keadaan teresak-esak dan mengalirkan air mata.

Ustaz Kazim berkata ada sesetengah individu sanggup berbuat perkara keji itu kerana mereka mempunyai perasaan hasad dengki serta berasa tidak puas hati terhadapnya.

“Banyak sebab dan yang saya boleh cerita dia marah sebab saya ceramah ada kata tentang dia dan dia malu.

“Yang kedua datang minta maaf sebab dia marah saya dapat macam-macam dan ada juga sebab perasaan, kalau dia tak boleh dapat saya, orang lain pun tak boleh dapat saya,” ujarnya.

Sementara itu, Ustaz Kazim sempat bercerita semula pengalaman cemas yang dilaluinya semalam apabila terdapat seorang individu yang tidak dikenali secara tiba-tiba bertindak mencekik lehernya.

“Macam semalam (kelmarin), saya pergi ceramah di satu tempat. Habis satu ceramah, saya agak dalam lapan orang anggota polis iring saya, kepung saya sebab orang ramai datang.

“Dalam ramai-ramai anggota polis kepung saya pun, ada terlepas lagi seorang, dia tiba-tiba dia cekak saya punya tekak. Saya tak tahu apa niat dia sebenarnya,” katanya.

Tinjauan di ruangan komen Facebook rasmi media Kosmo itu mendapati ramai dalam kalangan netizen yang tidak henti menzahirkan ucapan doa buat penceramah selebriti itu yang selama ini banyak memberi dakwah kepada kepada umum

-Kazim Elias

kan dah kata bila tok singa tegur hang depan2 semua terus jalan , habis ko kencing mstar claim macam2. yang wartawan viral news ni sudah – sudah la kacau orang tak berapa betul kesian budak ni aku tengok. kenapa aku tentang hal macam ni hal. baik dari ustaz , pawang diraja ke. madrashah yang dia cakap tu belum tentu ada. ntah mana punya wartawan buat article macam ni .. lain kali jangan bodoh kan sendiri viral benda tak berapa betul eh. satu lagi saya sendiri tak pernah nak buat statement nak kondem orang cakap macam macam yang post2 sebelum ni sekadar komen kalau terasa tu tak le buat apa la . kalau ko provoke aku tak balas balik neo, nasib baik tok singa tegur kalau x lain jadi dia. budak ni x berapa betul jadi yang orang2 bangang yang enable dia buat macam ni cukup – cukup la eh. dah buat background check budak ni lagipun dia memang budak baik cuma dia nak perhatian kot. gelaran ni pun bukan dari istana, ke dia memang bukan siapa2 jadi jangan memandai nak buat andaian.

bukan nak kata aku ni sempurna akidah ke ape kejahilan aku masih jahil. aku ni pendosa, kena ingat neo aku pun ada hak nak buat satu ruang komen bagi hang sedar sikit kesilapan ko. aku tak nak ah tengok sahabat islam yang lain jatu terus sesat akidah ke tak berapa nak cantik neo eh ah lagipun tak da unsur maki ka atau aku terpakai ayat2 tak best buat post kena tarik balik tu ayat2 ko pakai dalam mstar punya interview.

Paling last sekali ni pun aku mohon maaf kalau ada tekasar bahasa ke yang buat orang ni tak berapa nak senang. lebih baik cegah issue ni sebelum dia jadi lebih berat kalau dah dapat kawal tu dah kira ok dah. aku pengkaji pun tak pernah aku claim aku ni hebat aku still cari guru yang boleh bantu, untuk tolong check kerja aku sendiri.

Dah macam2 keluar sekarang ni…..
Muka penyihir pun dah boleh lukis???
Hati2 benda2 macam ini boleh membawa kepada fitnah kepada seseorang…
Dulu guru saya pernah berpesan: jika kamu mendapat alamat tahu(mimpi seumpanya) sekali pun sesiapa yang menyihir,kamu tidak boleh bercerita atau sebarkan pada sesiapa pun kecuali kamu dan Allah…dan kamu berdoa agar ditunjukkan jalan keluar dari masalah itu….
Hati2 sekarang ini zaman fitnah….

Sumber :Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *