Ditinggal Demi Janda Bekerjaya, Gadis Sebak Pulang Cincin Tunang Pada Keluarga

Bertunang hakikatnya adalah satu perjanjian persetujuan untuk berkahwin. Apabila kesepakatan dicapai, kedua-dua belah pihak lelaki dan perempuan akan saling menyarungkan cincin sebagai tanda ikatan. Namun, tak dapat dinafikan pelbagai dugaan terpaksa ditempuh sepanjang tempoh menanti hari bahagia ke jenjang pelamin.

Pertunangan dah diakhiri dengan baik secara kekeluargaan…semoga hubungan kami saling terjaga.

Perkara sama dilalui oleh seorang gadis apabila hasrat untuk berkahwin terpaksa dilupakan apabila ikatan pertunangan terlerai di tengah jalan. Dalam sebuah video dimuat naik di TikTok,  berkongsi moment sebak semasa upacara pemulangan cincin kepada ibu pihak lelaki. Ujarnya, dia sama sekali tidak menyalahkan keluarga tersebut selain berharap hubungan silaturrahim antara mereka kekal terjaga.

Dia jaga janda anak 1, baru tahu masa keluarga lelaki bagitahu…kerja office, saya ni cuma sekolah menengah

Ditanya soal punca keretakan hubungannya, Fije mendedahkan rasa terkejut tatkala bakal suaminya sanggup mengkhianati cinta mereka demi janda anak satu yang lebih bekerjaya. Dalam pada itu, gadis tersebut akui sedar akan kekurangan dirinya kerana cuma lulusan sekolah menengah sahaja. Walaupun begitu, anak dara berkenaan tetap percaya bahawa ada takdir lebih baik buatnya kelak.

Antara komen netizen,

@🥀🥀:Ahhh nggak nyangkah bakal serame ini🥺🥺, intinya makasih yah buat semua nya yg udah doain yg terbaik buat fije🙏🏻🥹🥹, aku syg kalian❤️❤️🥹

 

@Indry Yulianti:sama mbak.sabar..mertua ku jg baik jg nangis waktu aq tinggal kan rumah..beliau sedang pejuang devisa.kini kehilangan menantu dan cucu saat plng nnti

 

@cantikemastom🙈:sakit banget pas liat cincinya di lepasin🥺

 

@IG : Paluclothing:lebih baik gagal menikah drpd gagal dalam pernikahan.. semangat yaa

 

@kaa:Ini yang gue rasa kan sekrng😭 mau ngembaliin cincin ke kelurga tapi mikir kelurga dia udah baik sama gue😭 Ini namanya hutang budi ..

 

@sadgirl 🖤:apapun itu yang sudah menyangkut dengan keluarga itu sakitnya luar biasa 💔

 

@inirichafebyan:mbak cantik nanti kalau dia mohon” mau balikan jangan mudah di terima ya, yakinlah pasti dia menyesal melepas berlian yang sudah tau sifat dan watakny

 

@Biduran🍭:godaan sebelum nikah ituu emang luar biasa lohh guys ,aku jg hampir aja nyerah alhamdulillah bisa ngelewatin

 

@Iin Inayah:yang sakit bukan hanya kita yaa kaa. keluarga udh saling kenal.. kita hampir sama kaa..

 

@ulleyy:semangat mba, spill cowonya

 

@tikaaandut29:sabar kak .. aku pernah di posisi kakak .. dan benar Allah itu punya rencana yg lebih indah , skrang aku dipertemukan sama suami yg masyaallah baiknya

 

@Agny😍:Pernah aku alami..

Dan percayalah,kamu akan mendapatkan Lelaki Terbaik yg Tuhan kirimkan untukmu.

Krna hal itupulah yg aku dapatkan,stlh mengikhlaskn

 

@derisudarnii:yakinlah kak melepaskan yang memang bukan di takdirkan untukmu adalah jalan terbaik

aku pernah di posisi kk tunangan satu tahun tapi berakhir sia2 🥲

 

@_windafitriani:semangat kakak buat kedepannya 💪🥰 bakalan ada laki” yg bersyukur punya kakak sabar dan tabah ya kakak 🥰😘

Yang kecewa bukan kita je, tapi keluarga yang dah saling kenal…betul orang kata dugaan sebelum nikah tu berat

Ruangan komen dipenuhi dengan titipan doa daripada para warganet agar gadis tersebut mampu tabah dan teruskan kehidupan. Ujar warganet, pasti ada hikmah di sebalik dugaan yang berlaku selain berharap agar Fije dipertemukan dengan jodoh lebih baik.

Sumber erin sakura

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *