“Tak padan dengan bini ramai!”- Wanita ini bongkar kes penceramah popular ada hubungan s3ksv4l dengan remaja 14 thun…

Semalam, kecoh di media sosial apabila seorang penceramah bebas ditahan oleh pihak polis selepas disyaki atas tuduhan merogol seorang remaja perempuan berusia 14 taun

Susulan itu, terdapat seorang pengguna platform TikTok mendedahkan kronologi mengenai hubungan remaja perempuan tersebut dengan penceramah berkenaan.

Bermula dengan pertanyaan pasal agama di Intagram sebelum bertukar nombor telefon
Menerusi video yang dikongsikan, pengguna dikenali @qayqay mendakwa platform Instagram (IG) menjadi titik permulaan perkenalan penceramah bebas dan gadis tersebut.

Wanita yang mendakwa dirinya merupakan ibu kepada kawan baik mangsa mengatakan gadis tersebut pada mulanya bertanyakan mengenai hal keagamaan di IG sebelum penceramah bebas berkenaan memberikan nombor telefon kepadanya.

Kemudiannya, sampai satu hari itu ustaz berkenaan meminta remaja perempuan itu meneka umur dan sekiranya betul lelaki terbabit akan belanja makan. Tambahnya lagi, budak mentah dalam usia tersebut tidak tahu apa-apa dan hanya tahu keseronokan lebih-lebih lagi dapat keluar dengan orang popular.

Video Player

Dalam video yang berbeza, pengguna itu mendakwa penceramah bebas dan remaja perempuan itu telah melakukan hubungan intim beberapa kali atas dasar suka sama suka.

Namun, perbuatan terkutuk gadis itu kantoi dan diketahui oleh keluarganya. Selepas pada itu, mereka bertindak untuk mengambil keputusan untuk melakukan laporan polis memandangkan anak perempuan mereka masih di bawah umur.

Mana tidaknya, segala perbualan mesej antara mereka berdua amatlah jijik dan ternyata jauh daripada suruhan agama. Sedar bahawa kedua-duanya melakukan kesalahan, keluarga gadis berkenaan menyerahkan siasatan kepada pihak berkuasa.

“Kedua-duanya salah termasuk si gadis kerana terpedaya dengan janji manis seseorang bergelar penceramah bebas membabitkan keagamaan. Biar polis jalankan siasatan.”tulis pengguna tersebut.

Video Player

Pandai ceramah tapi kau sendiri sebijik iblis!
Selain itu, dia juga menyindir perbuatan terkutuk ustaz berkenaan dengan mengatakan lelaki itu hanya pandai memberi ceramah sedangkan diri sendiri perangai bertopengkan iblis.

Video Player

Terdahulu, penceramah bebas yang dikatakan berusia dalam lingkungan 30-an itu direman selama lima hari hingga 23 Julai dan kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan dan Seksyen 14 (a) Akta Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017.

Sumber: TikTok @omyqay

Article sebelumnya,

“Banyak tu je? “Kutipan mat Kilau dag cecah Rm80 juta, Pemuda dedah berapa jumlah pihak penerbit dapat..

Filem arahan Syamsul Yusof, Mat Kilau : Kebangkitan Pahlawan sedang mencetak sejarah tersendiri apabila mengutip lebih RM12 juta hanya dalam tempoh empat hari tayangan.
Tidak hanya itu, Mat Kilau juga mengatasi rekod kutipan naskhah luar negara termasuk filem pecah panggung GSC seperti Top Gun Maverick, The Black Phone, Elvis dan Vikram.

 

Di sebalik keghairahan penonton dan nama para pemain di filem ini seperti Fattah Amin, Beto Kusyairy, Yayan Ruhian, Adi Putra dan Wan Hanafi Su menjadi perhatian, pendakwah bebas PU Amin pula ‘lebih berminat’ memperkenalkan figura di sebalik penerbitan filem yang menelan belanja sebanyak RM8 juta ini.

Menerusi perkongsian dalam akaun Instagramnya, PU Amin memuat naik foto seorang lelaki yang dikenali dengan nama Haji Abdul Rahman Mat Dali. Menurut Amin, beliau adalah individu yang telah menerbitkan filem Mat Kilau.
Memulakan kapsyen dengan menulis: “Korang kena kenal orang ini.
“Ini dia Haji Abdul Rahman Mat Dali. Jutawan ummah. Orang kaya yang habiskan RM8 juta untuk buat filem dakwah patriotik.”
Amin kemudian melanjutkan tulisannya dengan mengatakan: “Duit Allah bagi dia tak habis. Dia guna pula untuk suntik rasa cinta dan sayang pada agama, bangsa dan tanah air.


“Bagi aku kita bukan taksub pada Melayu, tapi tanpa maruah bangsa kita akan dipijak dihina.”
Melihat semaraknya sambutan Mat Kilau, Amin berharap agar lebih banyak orang kaya seperti Abdul Rahman yang bijak dan berani untuk menjadi contoh dan akhlak yang baik imannya kepada masyarakat.
Dia juga berpesan agar jutawan atau orang kaya tidak membuat konten mencemarkan maruah.
“Pada jutawan dan orang yang rasa diri itu kaya, berhentilah buat konten dan aksi mencemarkan maruah anda kerana itu akan lebih memiskinkan diri anda.


“Contohilah jutawan penerbit Mat Kilau ini. Ini baru betul kaya dunia akhirat,” tulisnya.
Kutipan Mat Kilau : Kebangkitan Pahlawan yang sudahpun melebihi modal pembikinan diterbitkan oleh Studio Kembara kepunyaan Abdul Rahman yang juga merupakan Pengarah Urusan rumah produksi.

Kuala Lumpur: Selepas 25 hari ditayangkan, filem fenomena Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan berjaya mencatat kutipan RM80 juta sehingga petang, hari ini.

Pengarahnya, Syamsul Yusof yang berterima kasih kepada semua penonton di Malaysia, Singapura dan Brunei berkata, sudah tiba masanya industri filem tanah air untuk bangkit.

 

“Kepada yang memberi komen positif untuk filem saya, syukur dan terima kasih. Saya amat terharu dan hargai anda. Kepada yang katakan filem saya kali ini sampah dan lemah, juga saya terima dengan berlapang dada, kerana ‘there’s no such thing as perfect film’ (tidak ada filem yang sempurna),” katanya kepada Harian Metro.

Syamsul berkata, dia akan terus fokus dan sedaya-upaya membawa industri perfileman Malaysia ke peringkat tertinggi.

“Insya-Allah, saya akan terus fokus dan sedaya upaya membawa industri filem Malaysia ke satu peringkat yang lebih baik walaupun terlalu banyak kelemahan dalam industri filem Malaysia. ‘Kelemahan’ inilah yang sudah membunuh industri dan pengkarya filem.

“Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas), orang filem dan kerajaan ayuhlah bangkit baiki kelemahan industri filem. Ayuh ikhlas dalam perjuangan ini,” katanya.

Ditanya jangkaan filem itu mampu mencecah kutipan RM100 juta menjelang akhir bulan ini, Syamsul berkata, dia mensasarkan RM90 juta.

“RM100 juta itu terlalu tinggi, saya tak yakin tapi kalau RM90 juta mungkin. Itu pun tengok keadaan dan momentum filem ini macam mana. Filem ini pun dah agak lama dan lebih tiga minggu. Soal jumlah kutipan ini biar dulu, apa saya nak tekankan di sini adalah industri filem kita perlu bangkit,” katanya.

Filem terbitan Kembara Studio itu menampilkan Datuk Adi Putra sebagai Mat Kilau, Beto Kusyairy, Fattah Amin, Johan As’ari dan ramai lagi.

Dalam pada itu seorang pemuda dedah kiraan untung bersih jika filem itu sudah dapat kutipan RM 80juta..

Alhamdulillah,tahniah💪👍
Sales = RM80j
Duti/tax hiburan 25% = RM20j
Portion pawagam 55% after tax = RM33j

Baki jualan RM27j – kos pembikinan RM8j
= RM19j

Gross profit = RM19j

Profit margin :
G.Profit vs Total Sales
RM19j ÷ RM80j x 100 = 23.75%

G.Profit vs Cost
RM19j ÷ RM8j x 100 = 237.5%

Bundarkan kepada 1 tetek perpuluhan
GROSS PROFIT = RM19j (23.8%)

.TAMAT.”

MAT KILAU, lagi banyak jualan tiket, lagi banyak kerajaan dan pawagam dapat untung atas angin. Why not kerajaan turunkan kadar cukai hiburan kpd lebih rendah utk filem tempatan. Pawagam pun ambik flat rate udah ler..ni lagi lama tayangan lagi byk pulak portion die..
*Disclaimer: kiraan berdasarkan info dari posting Mawi & Namron.
Support local👍👍👍💪💪💪

 

 

Antara komen netizen berhubung hantaran yang dikongsikan,

 

Sumber HM, Gempak & FB yusnizam Jamil

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *