Ada yang tanya, ape yang Kanda Yusof azmi buat jika orang Melayu Islam hina agama lain? – Sekali Ini Jawapanya buat semua meremang

Sejak kebelakangan ini, semakin ramai berani memuat naik video penghlnaan agama di media sosial yang dilihat sengaja membangkitkan kemarahan ramai.

Terbaru, pendakwah selebriti PU Syed atau Pencetus Ummah Syed Bakri Al-Yahya memuat naik semula sebuah video seorang lelaki menghina Islam dan Nabi Muhammad S.A.W.

Dalam pada itu.. Seorang pemuda dedah apa yang terjadi kepada muzzil..

Polis menahan seorang lelaki berusia 39 tahun yang disyaki menghina agama Islam di media sosial, di sebuah rumah di Puchong dekat sini, pada Ahad.

 

Ketua Polis Daerah Serdang ACP A.A Anbalagan berkata suspek ditahan kira-kira pukul 12.30 tengah hari.

 

Katanya, siasatan mengenainya dijalankan oleh Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) Bukit Aman, mengikut Seksyen 298A Kanun Keseks4an serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

 

Terdahulu tular sebuah video berdurasi 36 saat memaparkan seorang lelaki dikatakan menghina Nabi Muhammad, Allah serta agama Islam, dan turut mencabar pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang berkaitan untuk bersemuka dengannya.

 

Turut tular kemudian adalah adalah beberapa klip video yang memaparkan lelaki terbabit dipukul di hadapan rumahnya oleh beberapa individu yang tidak dikenali, dipercayai berpunca daripada cabarannya itu.

 

Anbalagan dalam pada itu menasihatkan orang ramai supaya tidak mengambil sebarang tindakan di luar batasan undang-undang.

 

Beliau berkata, siasatan juga sedang dijalankan terhadap individu yang dipercayai memukul lelaki itu.

 

 

 

Beberapa anggota polis berada di rumah suspek ketika melakukan tangkapan kerana didakwa mencaci dan menghina Nabi Muhammad SAW dan agama Islam di Puchong hari ini.

 

Bagaimanapun, Anbalagan enggan memperincikan butiran lanjut berkaitan pekerjaan suspek dan sebagainya memandang kes sedang dikendalikan USJT Bukit Aman.

 

Terdahulu video berdurasi 36 saat menunjukkan seorang lelaki dipercayai menghina Islam tular di media sosial.

 

Menerusi rakaman video itu, dia seolah mencabar pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berjumpa dengannya selain mengeluarkan kata-kata kes4t.

 

Selepas tular video itu, lelaki terbabit dibelasah beberapa individu yang dipercayai berang dengan tindakannya menyebabkannya mengalami kecederaan di muka.

 

Susulan kejadian, lelaki itu dilihat mengeluarkan video permohonan maaf di media sosialnya.

 

“Saya minta maaf apa yang berlaku. Sudah teruk kena ni. Aku tak salahkan mereka semua, aku faham. Tak sepatutnya aku buat macam itu.

 

“Aku harap kat luar tu (masyarakat) jangan ada yang buat macam ini lagi (hina Islam),” katanya.

 

Sementara itu, ditanya sama ada polis akan menahan individu yang memukul suspek, Anbalagan berkata, polis juga akan menjalankan siasatan lanjut berhubung perkara itu.

 

Beliau juga pada masa yang sama telah menasihati orang ramai supaya tidak sewenang-wenangnya mengambil tindakan di luar batasan undang-undang dan menyerahkan isu kepada polis untuk menjalankan siasatan

 

Seorang Melayu Dan Beragama Islam

 

Ramai tertanya-tanya budak muda yang upload video hina Rabbul Jalil, Baginda Rasul SAW dan hina Agama Islam dengan perkataan yang sangat kotor dan keji semalam, malah mencabar team Semboyan Yusuf Azmi, telah pun dapat dipastikan.

 

Atas kad pengenalan beliau, begitulah yang tersurat adanya, yang tersirat dalam pengetahuan Allah belaka.

 

Dia upload video tak sampai berapa jam, video tersebut sampai kepada Kanda Yusuf Azmi. Kanda Yusuf Azmi tak cakap banyak, dia hantar semut dan labah-labah je katanya. Bukan untuk kepentingan diri dan

 

Semboyan tapi tindakannya sebagai pembelaan atas Nabi dan agamanya yang dihina. .

Ada juga mengaku bahawa dia jiran kepada muzzil tampil beri kenyataan di IG..


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Yusuf Azmi (@yusufazmi_s1m)

Dalam pada itu Netizen Terkejut jumpa YouTube milik muzzil juling ini..

Ini link YouTube beliau..
https://youtube.com/channel/UCmnd9ThUFqDYN99jLiFBVJw

Dalam pada itu, Berhubung kisah hina agama..

Ada yang tanya, ape yang Kanda Yusof azmi buat jika orang Melayu Islam hina agama lain? – Sekali Ini Jawapanya buat semua meremang..

Video:

Sumber OMM dan youtube

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *